Oldal kiválasztása

IDŐRABLÓK ÉS IDŐNYERŐK

Írta: Fischer Mónika

2024.09.13.

Hogyan legyen jobb időbeosztásod?

Amikor az ügyfeleimet megkérem, hogy sorolják fel a legnagyobb időrablókat az életükben, szinte mindig felmerül a „közösségi média”, „görgetés”, esetleg „netflix”.

Pedig nem!

A legnagyobb időrablók valójában az energiarablók – minden olyan tevékenység, ember, helyzet, ami nem tölt, hanem szívja az energiádat. Ez érthető, hiszen az időgazdálkodás is tulajdonképpen az energiánkkal való gazdálkodást jelenti: aki tudja irányítani, hogy akkor dolgozzon, amikor alkotói energiája magasan van, és akkor töltődjön, amikor alacsonyan, minden bizonnyal hatékonyabban vezeti a vállalkozását.

Határok kijelölése segít az energiánk megőrzésében

Nézzünk néhány példát, amikor viszont nem hatékonyan menedzseljük az energiánkat:

  1. Nem tudunk dönteni, napokig, hetekig, hónapokig (túl)agyalunk egy egy dilemmán. Abban bízunk, hogy a gondolkodás, másokkal való megtárgyalása, mellette-ellene lista meghozza a döntéssel kapcsolatos jóérzést és mutatja a helyes irányt (spoiler alert: nem fogja).
  2. Nem merünk megválni egy nehéz ügyféltől, beszállítótól, alvállalkozótól vagy munkatárstól. Abban bízunk, hogy idővel megváltozik, és végre tudunk vele együttműködni és érti, mit várunk el tőle (spoiler alert: nem fog).
  3. Nem visz rá a lélek, hogy megszüntessünk egy terméket/szolgáltatást, ami már nem okoz nekünk örömöt, nem érezzük magunkának vagy csak szimplán megnőtt a költsége. Ennek a hátterében az ún. lift-szindróma áll – ha már 10 percet vártunk, várunk még ötöt. Sokszor úgy érezzük, hogy kár veszni hagyni a befektetett energiát és időt, mert az biztosan meghozza a várt eredményt (angolul: sunk cost).

Minden egyes időrablónál pontosan tudjuk, hol rontjuk el.

Pontosan tudjuk, hogy kompenzálunk vagy egy rossz érzést tompítunk pótcselekvéssel. Az elsőnél annyira erős a kudarctól való félelem, hogy könnyebb azt mondani „nem tudom”. A másodiknál annyira félünk a konfliktustól, hogy inkább benne maradunk a rossz kapcsolatban. A harmadiknál pedig annyira ijesztő a siker, hogy inkább elkezdjük szabotálni azzal, hogy nem a megfelelő lépéseket tesszük meg.

Az ügyfél útja program abban nagyszerű, hogy minden kifogás szagú magyarázatot ismerünk – hiszen magunk is számtalanszor használtuk. Segítünk, hogy a gondolkodásmódod és a technikai tudásod is naprakész legyen ahhoz, hogy meg le tudj számolni az időrablókkal.

Feladatok, priorizálás, SIKER!

A munka módszerünkkel megtanulsz feladatokat pontosan megfogalmazni és időkeretet társítani hozzá. Leszámolsz a halogatással, mert megtanulsz megküzdeni a negatív érzelmekkel. A már elvégzett feladatok elégedettség érzéssel töltenek el, emelik az önbizalmad és a tettvágyad.

Aki egyszer megtapasztalja, milyen rendszerben gondolkodni, és egyenként kipipálni a rendszer építését szolgáló feladatokat, soha többé nem vágyik vissza a tűzoltásos káoszba.

Hasonló bejegyzések

ÜZLETI ÉVTERVEZÉS KREATÍVAN

ÜZLETI ÉVTERVEZÉS KREATÍVAN

Vision board alapú tervezés Használd a kreatív oldalad Amikor évtervezésre gondolunk, általában a racionális, bal agyféltekénket mozgató excel alapú tervezésre gondolunk. Holott lehet a tervezés is jó móka! A motivációs tábla fizikai (A3-as méretű papíron) vagy online...

bővebben
CÉLKÖZÖNSÉGBŐL IDEÁLIS ÜGYFÉL

CÉLKÖZÖNSÉGBŐL IDEÁLIS ÜGYFÉL

Mennyire tudatosult a probléma a potenciális ügyfélben? Amikor elkezdünk kommunikálni arról, hogy mivel foglalkozunk, arról beszélünk, hogy milyen megoldást nyújtunk milyen problémára és kinek. Emiatt fontos tudnunk, hogy akiknek kommunikálunk, azaz a célközönségünk a...

bővebben