Vision board alapú tervezés
Használd a kreatív oldalad
Amikor évtervezésre gondolunk, általában a racionális, bal agyféltekénket mozgató excel alapú tervezésre gondolunk. Holott lehet a tervezés is jó móka!
A motivációs tábla fizikai (A3-as méretű papíron) vagy online “tábla” (Canva vagy Pinterest), amivel inspirálod magad arra, hogy elérd a célod.
A célod pedig az álmod számszerűsítése. A vágyott álom elérése érdekében konvertáld egy mérhető céllá: ez a smart cél (specifikus, mérhető, elérhető, tudsz hozzá kapcsolódni és időben behatárolt cél). A smart célnál még fontosabb az ún. folyamatcél, amely arra vonatkozik, mivé fogsz válni a folyamat alatt. Igen, ezt az elején döntöd el.
Példa:
Nincs számomra megfelelő üzleti célú helység Szeged belvárosában, ahol otthonosan, kényelmesen, de profi felszereléssel tudom várni az ügyfeleimet.
Nem akarok bérelni, mert akkor nem tudom magamra szabni, vásárolni akarok egyet, amelyet úgy rendezek be, és esetleg én adok bérbe másoknak, amikor nem használom.
Per pillanat: vágyálom.
Smart cél: 3 éven belül megkeresni a pénzt az ingatlan megvásárlására
Folyamatcél: Ingatlanba befektető és belátható időn belül x összeget kereső ember vagyok
Mi a motivációs tábla célja?
A vágya(ida)t papírra vetni, elképzelni azok megvalósulását és a konkrét lépéseket megtervezni hozzá. A legtöbb ember ugyanis odáig eljut, hogy vannak álmai és vágyai, de nem veszi a fáradságot és nem fektet be időt abba, hogy megtervezze a megvalósulásukat.
Hogyan fogj hozzá a motivációs tábla készítéséhez?
Nézd át a tavalyi képeidet és naplódat – a visszatérő vágyak, elképzelések mindenképp szerepeljenek rajta.
Gondolj 3 olyan tartalomgyártóra, üzleti mentorra, vagy akár művészre, akiknek a működése és eredményei lenyűgöznek – szívesen ellesnéd tőlük a siker titkát.
Szedd össze azokat a képeket és idézeteket, erősítő mondatokat, amelyeket a tavalyi év során elmentettél magadnak képernyőfotóval vagy az instán a mentés gombbal.
Mire van szükséged?
- A3-as papír (vagy két A4es összeragasztva)
- Képek magazinokból, digitális képek, saját képek (pl. A 2024-es év kedvenc képeid előhívatva vagy kinyomtatva.)
- Kedvenc idézeteid
- Olló, ragasztó
- Színes filc vagy színes ceruza
Kövesd ezeket a lépéseket:
- Oszd el 3 részre a lapot, hogy ehhez hasonló 3 mezőt kapj:
Az ábrából látszik, hogy nem bonyolítjuk túl a motivációs táblát magát, de ha bizonyos részeivel elakadunk, további eszközöket veszünk igénybe – ezeket mutatom meg most neked.
- A jobb oldallal kezdünk, mert az az álmodozás és a nagy tervek oldala, a kreativitás és a jobb agyfélteke szimbólikusan. Itt csak főneveke és mellékneveket használhatsz, azaz állapotot írj le.
A fenti példa: Kényelem, profizmus, luxus, prémium, otthonos iroda, ügyfélfogadás, vendégül látás
- Ezután következik a bal oldali rész, ahol ezt az álmodozást átalakítod stratégiává és cselekvéseket fejezel ki igékkel, amelyek az álom megvalósítását írják le.
A fenti példa: Pénzt keresek, Házat/lakást/ingatlant veszek
- A két mező közötti átmenetet konkrét lépésekkel lehet áthidalni: mit kell pontosan tenned azért, hogy a bal oldali cselekvések elvezessenek az álomhoz?
A fenti példa: Kidolgozok egy új ajánlatot, becsomagolom az előző ajánlatokat és magasabb áron eladom, szervezek egy VIP napot, szervezek egy elvonulást
- Mindez természetesen valóban csak egy motivációs tábla marad, ha az alap, azaz TE nem vagy jól, nem vagy a helyeden. Elérkeztünk tehát az utolsó mezőhöz, amelyet egy újabb ábrával tudok szemléltetni.
Figyeld meg, hogy a középpontban itt is te vagy, mert te vagy az egész kiindulópontja és origója. Ennek a középpontnak a meghatározására azonban elég lesz két kérdés:
- Gondolj egy konkrét megbízásra, projektre, amely kiemelkedő, mert ha az összes ilyen lenne, te lennél a legboldogabb ember a világon. Próbáld megfogalmazni mi volt benne rendkívüli, amitől annyira élvezted és annyira flowban voltál benne.
- Gondolj egy specificikus meghatározó gyermekkori élményre, amely boldogsággal tölt el. Mitől érezted az elégedettséget, boldogságot? Miben más ez az emlék, amitől azonnal erre gondoltál?
Mi a kapcsolat a kettő között?
Mi a közös nevezője a két élménynek?
Hogyan tudnád metafórával, szimbólummal kifejezni ezt a kapcsolatot?
Ha ez megvan, könnyebben fogod tudni meghatározni a jövőképed – milyen világot szeretnél teremteni, a küldetésed – mi a te feladatod abban, hogy a jövőképed megvalósuljon, az értékeid – milyen értékek mentén vagy hajlandó ezt tenni és milyen emberekkel (akik osztoznak a te értékrendeden).
(folytatás egy következő bejegyzésben)